Profile
 
CRC総合研究所に25年勤務 (現CTCソルーションズ)
・ハードウェア開発、ソフトウェア開発、海外勤務(マーケティング)
・技術研究所、デジタル機器開発、システム・ソルーション
[退社・独立]1994年4月
株式会社アンフィニ・エンタテイメント・テクノロジ設立(2000年閉鎖)
・ゲーム企画開発、映画VFX制作
株式会社アンフィニ・ドットコム設立(2014年閉鎖)
・行政施策コンサルティング、ビジネスデザイン
株式会社アニメンタル・スタジオ設立
・PRモデルの企画、商品製造販売
日本農林資源開発株式会社設立
農業・林業・漁業の6次産業化を支援

事業経験 Business experience
///スーパー・コンピュータ(CRAY)運用・保守、汎用IBM端末開発、漢字処理ASIC開発、原発炉心計測機開発、銀行事務センタ向け入退出管理装置開発、 米国先端技術ウォッチャー業務で駐在、日米共同技術開発管理業務、先端3Dコンピュータグラフィックス導入運用、人口知能(AI)技術導入、バイオテクノロジ技術導入、 マルチメディア家電機器開発、映像コンテンツ(CM映像、PV映像)企画/制作、デジタルコンテンツ(CD-I、Mulltimedia CD-ROM)技術導入・啓蒙普及活動、 3Dゲーム企画/開発(セガ、ソニー、松下、パイオニア)、3Dモーションライド技術導入調査、 デジタル特殊撮影VFX映画製作(東映、東宝)、マルチメディアコンテンツ制作技術標準化委員長他(経産省)、//英国製モーションコントロールカメラ導入・運営、デジタルアニメーション制作(竜の子プロ)、コンシューマゲーム企画・開発(ナムコ、カプコン、コーエー、タイトー)、沖縄地域活性策立案・運営受託(総務省)、情報家電PDA企画/開発、カフェ向けアニメ配信システム企画/運営(東電)、ブロードバンド無線LANインターネット・カフェ店舗運営(沖縄)、無線LANサービスシステム開発・運営、映像配信システム運営、ICチップ(RFID)リーダアプリ開発、電子書籍のデジタル化作業受託、IPコンタクトCRMセンターシステム設計・開発、 Visual IP Contact Center運用システム設計(沖縄、北京)、ブロードバンドコンテンツ配信事業、 HD-STB開発/FTTH事業コンサルティング、大規模HDTV編集センタ設計、 携帯電話拡販コンテンツ企画、地域振興新産業立地企画立案、ホワイトハッカー訓練センター企画、並列スパコン利用インターネットゲーム企画、 アミューズメント施設ゲーム機器開発、//不動産再生企画立案、中国北京科学技術システム指導、 中国北京人材育成支援、データセンタAEMS立案(環境省)、開発国向けODA案件立案、再開発事業ファンド投資立案、車載ICT機器コンセプト立案、地域開発構想立案+投資斡旋(ファンド)、豪州QLD州との連係企画、 豪州QLD州企業とICT機器共同開発、3D立体映画コ・プロデュース、デイトレ・ソフト開発、次世代ICT(Linux)機器デザイン、サスティナブル電子組込み基板の設計開発、災害予知センサのデザイン(国交省)、自動認証Web端末設計、次世代外来病院セキュリティ統合システム設計、1棟丸ごと電化住宅制御開発、高齢者脳活性遊具開発支援、次世代知的店舗コンサルティング、米国製空気活性機販促支援、米国製化粧品販促支援、次世代エネルギー素材事業化支援、ナノテク伸線技術開発支援、米国向け知的財産(特許)の創作活動開始、豪州VBクラウドのサービス普及支援、東アジア地区ナショナルプロジェクト支援、ビジネスデザイン及び資金調達支援、クリエーターズ・コンテンツスタジオ立地推進、スマートコミュニティ構築推進、メガソーラー立地推進、木質バイオマス発電所立地推進、再生医療事業開発支援、ロボットアプリケーションの企画、o2o開発等など・・・
/ / /Super computer (CRAY) Operation and Maintenance, Developed a general-purpose IBM terminal, Developed a kanji processing ASIC, Measuring machine developed nuclear reactor core, Entry and exit control system developed for the Bank, Technology watchers at the U.S. operations, US-Japan joint technology development and management , Implementation and operation technology 3D computer graphics, Artificial intelligence technology introduction,Biotechnology introduced technology, Consumer electronics video multimedia development, Video content (video CM, video PV) production planning / Digital content (CD-I , Mulltimedia CD-ROM) technology of adoption Educational, Development / planning, 3D Games (Sega, Sony, Panasonic, Pioneer), 3D motion ride introduction of technology research, Digital special effects filmmaking VFX (Toei, Toho), Multimedia content Production technology standardization Task Force (METI), introduced the motion control camera operator made in England, Digital Animation Production (Tatsunoko Pro), Development & planning consumer games (Namco, Capcom, Koei, Taito), Okinawa revitalization Contract management planning (MIC), Development planning for PDA appliances, management,Delivery Animation for Cafe (TEPCO), Broadband wireless LAN Internet cafe management (Okinawa), Video distribution system and wireless LAN servicesystem , IC chip (RFID) reader application development, Digital e-book promotion, Development of IP contact center & CRM system, Designed Visual IP Contact Center (Okinawa, Beijing), Broadband content distribution business, HD-STB Development, Business Consulting for FTTH,Designed HDTV Editing Center, Mobile phone content development, New industrial ICT planning & development, Planning and training center for the white Hackers, Internet game design by Super Parallel computers, Science and Technology development in China, Human Resource Development at Beijing China, Ecology Data Center AEMS planning (MOE), ODA countries to developing projects, Investment + fund redevelopment planning, Concept design of ICT equipment vehicle makers + community development initiatives Investment Placement (fund), Planning and development NGN in the State of QLD Australia, Deitore software development, ICT next generation (Linux) equipment design, Sustainable Embedded boards design and development, Disaster prediction sensor design concept (MLIT), Automatic certification plan Web terminal, Hospital outpatient system design Next-generation security integration, Planning and building an entire LED lighting, the elderly brain development and planning activity toys, Intelligent next-generation store consulting, Marketing support of US-made aircraft air activity, U.S. cosmetics marketing, Commercialize the next generation of energy materials, Nanotechnology building wire drawing technology development, Intellectual properties for the U.S. patented creative work, CLOUD services in Australia in VB , East Asia Cooperation Support national projects , Promoting Content Studio Creator's location,Promoting smart community building, Located Mega solar propulsion,Promote woody biomass power plant siting, Regenerative medicine business development support, Planning of robot applications o2o scheme development ...
発明・考案 Invention
自身でも発明・考案の出願を積極的に行ってますが、「発想資本主義」
元手不要な脳が生み出す知的所有物がビジネスに変わることを伝え、
企業の隠れた資産(知的財産)に注目する意識向上を目指す

特許関連の方の推薦により、(2008年文化の日)
東久邇宮文化褒賞を受賞
知的所有権協会会員
知的所有権管理士 認定(2009年)